DUMNIE Wspieramy HUG THE NATURE

DUMNIE Wspieramy HUG THE NATURE 1

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę z projektem Enactus SGGW gdzie będziemy wspierać studentów w zdobywaniu wyjątkowych doświadczeń związanych z przygotowaniem i realizacją projektów o charakterze edukacyjno-biznesowym!

Zamieszczamy poniżej wywiad z liderką projektu Hug The Nature, Magdaleną Wykrotą, która przybliży idee jaka przyświeca projektowi. Wywiad ze strony Facebook projektu.

DUMNIE Wspieramy HUG THE NATURE 2

Czym jest projekt Hug The Nature i skąd wziął się pomysł na jego przedsięwzięcie?

Magda: Celem projektu Hug The Nature jest stworzenie ekologicznego peelingu do ciała wykonanego w 100% z odpadków takich jak fusy po kawie czy skórki po owocach. Byłby to produkt ekologiczny wspierający lokalnych rolników, małe, rozwijające się przedsiębiorstwa oraz ideę zero-waste.

Pomysł na projekt zrodził się dość spontanicznie- podczas wieczornej pielęgnacji:) Sięgając po produkt peelingujący spojrzałam na skład, który nie był zachwycający- mimo informacji na etykiecie, że produkt jest naturalny. Stwierdziłam, że na pewno jest sposób na stworzenie własnego kosmetyku w domu. Zaczęłam w bardzo prosty sposób- miksując ze sobą różne składniki- raz kawę, potem płatki owsiane i tak dalej i tak dalej… Aż w końcu podczas rozmowy z kołem wpadliśmy na pomysł- zróbmy z tego projekt! Od razu okazało się, że nie tylko ja zainteresowałam się “produkcją” naturalnych kosmetyków- niektóre dziewczyny były już na zaawansowanym stopniu- same tworzyły szampony do włosów! Wszystkie bardzo aktywnie zaczęłyśmy wymieniać się swoją wiedzą, dodatkowo zwracając uwagę na naturalny skład kosmetyków i “pochodzenie” składników. Nie zabrakło również męskich rąk do pomocy! W taki oto sposób zrodził się pomysł na projekt Hug The Nature.

Ile osób jest zaangażowanych w Twój projekt i jak sobie radzicie ze współpracą w czasie pandemii?

– Zgrany i zaangażowany zespół to podstawa sukcesu! W skład naszego projektu wchodzi 9 czynnie działających członków koła Enactus. Każdy z nas wykazuje się niesamowitym zaangażowaniem do pracy, a przede wszystkim chęcią poszerzania swojej wiedzy w zakresie produkcji naturalnych kosmetyków. Nasze spotkania zazwyczaj skupiają się na motywującej dyskusji, dzięki której możemy poznać doświadczenia innych osób, nauczyć się czegoś nowego lub po prostu przeanalizować dane zagadnienie opierając się na faktach i prawdziwych informacjach.

Czas pandemii nie ma zbyt dużego wpływu na naszą pracę- co prawda nie możemy prowadzić spotkań stacjonarnie, natomiast w żadnym stopniu nie wpływa to negatywnie na nasze zaangażowanie i chęć współpracy. Spotykamy się online o określonej godzinie, dzięki czemu bez względu na to gdzie się znajdujemy- w pociągu, na wyjeździe czy po prostu w domu możemy porozmawiać o naszym projekcie i postawić sobie nowe cele działania. Co więcej, łatwiej przeprowadzamy spotkania ze specjalistami (umawiamy się online), dzięki czemu czas, który poświęciliśmy na dojazd na spotkanie (gdyby nie było pandemii) możemy wykorzystać na dłuższą rozmowę o projekcie:)

Wprowadzenie na rynek produktu kosmetycznego to niewątpliwe złożony proces, wymagający eksperckiej wiedzy z zakresu kosmetologii czy dermatologii? Skąd czerpiecie tę niezbędna wiedzę?

– Oczywiście, że tak. Sama produkcja kosmetyków jest bardzo złożonym i trudnym etapem, do którego niewątpliwie potrzebna jest wiedza specjalistów w dziedzinie kosmetologii czy dermatologii. Z naszej strony mamy zapewnione wsparcie niezbędne do zbadania naszego produktu jak również wybrania najlepszej formy kosmetyku. Nawiązaliśmy również współpracę z kilkoma kołami naukowymi działającymi przy uczelni, które pozwolą nam zbadać skład naszego produktu w laboratorium. Dzięki grupie osób dzielnie nas wspierających możemy codziennie uczyć się nowych rzeczy dotyczących składu kosmetyku, jego produkcji, właściwości różnych składników oraz ich oddziaływaniu na skórę.

W styczniu bieżącego roku Wasz projekt zdobył drugie miejsce w finale Shared Value Competition. Hug The Nature zyskał bardzo pozytywny feedback od jurorów. Jak to wpłynęło na motywację Waszego zespołu?

– Motywacja naszego zespołu od początku była na wysokim poziomie. Każdy z nas w 100% zaangażował się w projekt, co niewątpliwie ma wpływ na pozytywną jakość realizacji nowych zadań. Drugie miejsce w finale Shared Value Competition jeszcze mocniej utwierdziło nas w przekonaniu, że projekt ma potencjał i jest wart realizacji. Dokładnie przeanalizowaliśmy wszystkie uwagi od jury i z jeszcze większą motywacją przystąpiliśmy do pracy!

Gdzie można śledzić postęp projektu?

– Na ten moment rozkręcamy nasz instagram: https://www.instagram.com/hug.the.nature/ Zapraszamy do obserwowania oraz kontaktu!

 Na koniec nie pozostaje Mi nic innego jak życzyć Wam dalszej owocnej pracy nad projektem!

– Bardzo dziękuję, mam nadzieję, że już niedługo usłyszycie o nas więcej!